Amsterdam, 17 februari 2017

Persbericht – Nederlander Niek Takens wint 2e prijs EK Goochelen 2017

Van woensdag 15 t/m vrijdag 17 februari vonden in Blackpool, Verenigd Koninkrijk, de Europese Kampioenschappen Goochelen 2017 plaats, onder auspiciën van de wereldbond FISM, de Fédération Internationale des Sociétés Magiques. Het kampioenschap wordt eenmaal per drie jaar gehouden.

Niek Takens, eerder al eens uitgeroepen tot beste goochelaar van Nederland, heeft vandaag de tweede prijs in de wacht gesleept op het EK Goochelen 2017 in Blackpool, in de categorie manipulatie. In een magische sfeer tovert hij onder meer kaarten uit het niets, zoals nog nooit eerder vertoond. Hij strekt zijn arm en hand uit, spreidt zijn vingers uit, helemaal niets in de hand, en dan verschijnen de meest verrassende dingen… Niek Takens kreeg een staande ovatie van het uitzinnige publiek, dat grotendeels ook uit professionele vakbroeders uit heel Europa bestond, een kritischer publiek bestaat er niet.

Niek Takens (Fotograaf: Nicole Ridderhof / Informagie.nl is een uitgave van de NMU)

Over de Nederlandse Magische Unie (de NMU)
De Stichting Nederlandse Magische Unie (de NMU) is een overkoepelende organisatie van Nederlandse Goochelverenigingen en bestaat sinds 1951. Het doel van de stichting is het onderhouden van de contacten tussen goochelaars onderling en het stimuleren van kwaliteitsverbetering. Dit doet zij door o.a. het organiseren van het Dutch Festival of Magic en het Nederlands Kampioenschap Goochelen, het organiseren van studiedagen voor amateurs en professionals, het organiseren van het Nederlands Juniorenkampioenschap, afgifte van Jeugddiploma’s goochelen en het uitgeven van een Nederlands goochelvakblad, genaamd ‘Informagie’. De NMU selecteert de Nederlandse goochelacts voor deelname aan Europese en Wereldkampioenschappen (FISM) en heeft vele wereldkampioenen goochelen voortgebracht.

De Nederlandse Magische Unie: sinds 1951 erkend podium voor de goochelkunst.

Meer informatie?

Niek Takens
GSM: +31 (0)6-37197688

E-mail: takens@casema.nl